2009. január 3., szombat

Pénztárca

Kedves Olvasóim!
Már jócskán benne vagyunk az új évben, én pedig még nem is kívántam minden jót nektek! Hát most megteszem: egy pénztárca leírását teszem közzé, azzal a jókívánsággal, hogy ne fogyjon ki ebben az évben sem, legyen mindig elég tartalma a szép anyagokra, fonalakra, cérnákra, szalagokra és egyéb hasznos dolgokra!

Az ötlet nem saját, a tanfolyami tanárnéninktől kaptam, aki nem blogozik, így az ő engedélyével készítettem a leírást!


Először is készítsünk egy 42,5 x 13 cm-es szendvicset!



Majd daraboljuk fel egy 15, 5, és 3 db 7,5 cm-es részre! Így, ni:


A 7,5 ill. az 5cm-es rész egyik hosszabb oldalát elszegjük ferdepánttal:

Ezek után két 7,5 cm-es darabot színével egymás felé fordítunk, majd egy kb 8x5 cm-es téglalappal összevarrjuk.
Az előbb összevarrt rész kerül középre, így állítjuk össze a pénztárcát, majd cikk-cakk-öltéssel összevarrjuk.


A pénztárca széleit lekerekítjük:


Majd az egészet ferdepánttal körbeszegjük, végül pedig mágneszárat teszünk bele:

Íme, elkészült a mű:



Természetesen lehet díszíteni is, de szerintem a kockás anyag önmagában is nagyon jól mutat, nem igényel kiegészítést!
Könnyen, gyorsan elkészíthető, különösen a gyakorlottabbaknak, de persze kezdőknek sem ördöngős! Próbáljátok ki!
Nekem a legnagyobb gondot a ferdepánt okozta. Ti hogy csináljátok? Van ennek vmi trükkje? A szatén elég csúszós, így nem lett mindenhol szép. Persze nem is kézzel varrtam...
Sok örömöt kívánok az elkészítéséhez!

17 megjegyzés:

Zsukkata írta...

Nagyon köszi a leírást, nagyon édes kis pénztárca :-)! A ferdepánttal én még próbálkozni sem mertem, pedig ideje lenne kipróbálni... (off: megvan Simon úr címe, anyagrendelés ügyben majd konzultáljunk :D)

leda írta...

Ok, holnap megbeszéljük!

bruercsi írta...

Szia Adél!
Jó lett a leírás, ügyes vagy! Felteszem a blogomba az ötletbörzébe, jó?
Simon úrtól akartok rendelni? Beszállhatnék én is?
Tudtok részleteket?

Körmi írta...

Köszönöm a leírást! Eddig valahogy olyan "kinai" volt a dolog...tudom,tudom, csak egyszer kell nekilátni, aztán kitapasztalja az ember, de ahhoz el is kell jutni addig, hogy elkezdjem ;D
Én a ferdepántot mindig hátulról varrom fel, majd a színén a varráshoz igazítom, s így azt lefedve végigvarrom. Mostanában a gépem "patchwork" varrásával, ezzel mindjárt a díszítés is megvan.
Simon úrtól én is szeretnék rendelni molinót, ha lehet én is beszállnék.

Szera írta...

Köszönöm a leírást!

F.Gina írta...

Köszi, tényleg klassz és egyszerű !
Tetszik :))

leda írta...

Köszönöm, köszönöm, jól esik! :))
Aki szeretne rendelni, küldjön emailt nekem (adel.illes@gmail.com! Szerintem jövőhéten rendelünk! Szóval várom a jelentkezéseket! Esetleg egy közös festegetés?

Abile írta...

Nagyon jó lett a pénztárca! Én is készítettem már ilyet. :o)
A ferdepántot a színére szoktam - színt-színre varrva - varrógéppel rávarrni, belül pedig kézzel, nagyon apró kis öltésekkel.

KicsiKató írta...

Nagyon köszönjük a leírást! Idénre én is tervezek magmank egy-kettőt:)

Neked is boldog új esztendőt!

Silerika írta...

Sietnem kell az ajándékod elküldésével, mert már mindent megvarrsz. Gratulálok, jó hogy Te jársz tanfolyamra, látod mennyi újat tudsz nekünk mutatni.

Bea írta...

Nagyon jó, várom, hogy elkészíthessem. :-)

KicsiKató írta...

Az én trükköm egyébként csak 3 szó: gombostű, gombostű, gombostű:)) Vékony hegyű, lehetőség szerint minél sűrűbben használva:)

leda írta...

Kedves Körmi, Abile és Kató! Köszönöm a tanácsokat!:)

Viki írta...

Annyira jó ez a pénztárca! Felkerült a megvarrandó dolgok listámra!:) Köszi a képekkel is prezentált leírást, így bele merek vágni!

Bea írta...

Én már varrtam is 3-at, nem bírtam kivárni, míg ráérek. :-)
Nagyon jó forma, és köszönöm én is a leírást!

leda írta...

Lányok! :)))))))))))))

zazálea írta...

Nagyon tetszik, Léda, ügyes vagy!