2009. október 23., péntek

Kenyérrecept

Zsukka kérésére leírom az előző bejegyzésemnél bemutatott kenyér receptjét. Remélem, más is kedvet kap az elkészítéséhez, mert tényleg nagyon egyszerű és finom.

Először Cicvarektől halottam a dagasztás nélküli kenyérről. Az ő receptjét vettem alapul. Szerintem ez is nagyon finom, tavaly decemberben sütöttem meg, de akkor még nem kattantam rá a dologra.

Az én verzióm:
50 dkg fehérliszt, 25 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt, 1 cs. szárított élesztő, 1 ek. só, 1 ek. méz, 1 dl tej, 5 dl víz. Először a száraz hozzávalókat öntöm egy tálba, ami elég nagy ahhoz, hogy a tészta megkeljen benne. Ezt össze is keverem rögtön. Aztán jön a méz, majd a folyadék. Fontos, hogy ez langyos legyen. Ekkor egy fakanállal az egészet összekeverem, de csak addig, hogy a liszt "eltűnjön". Nem szabad sokáig kavargatni, mert akkor nem lesz laza a kenyér. Ezt 2,5 órán át kelesztem. A sütőt előmelegítem 250 fokra egy jénaival együtt. A megkelt tésztát (az állaga lágy, galuskaszerű) egy lisztezett deszkára teszem, kicsit kihúzom, a széleit behajtogatom, és a forró jénaiba teszem, amire rárakom a fedelét. Máris mehet a sütőbe. Fontos, hogy a tésztát se nagyon "piszkáljuk", különben nem lesz szalagos. 30 percig fedővel sütöm, 250 fokon. Ezután leveszem a fedőt, így sütöm 25 percig. Ilyenkor kb 220 fokra állítom a sütőt, hogy ne égjen meg a kenyér héja. (A belsejének kell ennyi idő.)

Hát ennyi. Érdemes kipróbálni, én nagyon örülök, hogy ráakadtam erre a receptre.

12 megjegyzés:

Zsukkata írta...

Kösziköszi :o)))! Tényleg nem tűnik bonyolultnak, és hogy nem kell dagasztani... ez csúcs, ezt a verziót most hallom először. Holnap ki is próbálom :*

latinka írta...

Szia!
Ugye nem felejtetted el,hogy esedékessé vált az ajándéklánc ajándékának postázása?

bruercsi írta...

Mi van veled Adélom?
Olyan régen írtál!! Ennyire lefoglal a munka? :(

Lonci írta...

Boldog Karácsonyt kívánok:)

Silerika írta...

Rég jelentkeztél! Nagyon Boldog Új Évet Kívánok!

Anita írta...

Hová lettél?? Ugye nincs baj??

Julcsi írta...

Aaaaadéééééél!!!! Merre jársz? Ugye minden rendben?!?!?

bruercsi írta...

Drága Adél! Olyan jó lenne hallani már rólad! Ha nem is varrsz, azért még írhatnál magadról!

Silerika írta...

Tudom, hogy nagyon elfoglalt vagy! Szeretném, ha Rád is sütne egy kis napsütéses díjacska!!

F.Gina írta...

Láttam a számlálómon, hogy jártál nálam. (Remélem, te voltál, és nem a bloglistád) Mi van veled, drága ? Ezer éve nem hallottunk felőled :((

foltoska írta...

Köszönöm a látogatásodat az oldalamon. Jó lenne újra látni, hogy milyen szépségeket varrsz.

napos írta...

Szia Léda!

Esztinél olvastam, hogy már te is babázol!!!! Nagyon örülök nektek! Nincs kedvetek valamikor felénk járni, meglátogatni minket Budaörsön?